Cocoon
Reference

Smíchovské legendy pro celý svět

Vytvořili jsme kolekci plechovek v limitované edici doplněnou POS materiály a videi, díky nimž historie smíchovského Staropramenu nyní ožívá po celém světě.

Limitované edice vždy skýtají skvělou příležitost pro svěží nápady na poli obalového designu i komunikace. Zároveň představují ideální platformu, která umožňuje rozvinout hodnoty značky a vyprávět nové příběhy.

Náš klient Staropramen – jedna z největších českých pivních značek – v nedávné době upravil svůj brand positioning. Český původ, dlouhá tradice výroby piva a slavné dědictví jsou atributy, které činí tuto značku atraktivní pro spotřebitele po celém světě; a obzvláště v Evropě její popularita roste. Molson Coors se rozhodl posílit tyto hodnoty a zároveň propagovat nový positioning „Žít po svém“ a odstartoval 360ti stupňovou kampaň, jejíž cílem je oživit historické příběhy značky Staropramen. Naším záměrem bylo vytvořit limitovanou edici plechovek a podpůrných videí, které by vybrané klíčové příběhy odvyprávěly.

Starší značky, zvláště ty, které dokázaly úspěšně jít s dobou, mohou svou moudrost předávat mladým generacím. Mohou nás inspirovat, ukázat nám, co je v době, kdy se tolik lidí snaží najít ten „opravdový“ způsob života, skutečně důležité. Staropramen může zcela jistě sloužit jako zdroj takového vědění a inspirací. Najdeme je v jeho unikátním příběhu, ale také fyzicky v samotném pivovaru na Smíchově. Pivovar se specifickým geniem loci slouží jako symbolické místo, kde se duch značky usídlil již v roce 1869 a žije zde dodnes. Téměř každý centimetr budovy pivovaru může vyprávět svůj příběh. Stačí jen naslouchat…

A tak jsme se znovu stali hrdými vypravěči příběhů značky Staropramen (tady se můžete podívat, co jsme pro český trh udělali v minulém roce). Lidé se mohou dozvědět řadu zajímavých informací – třeba o založení pivovaru, legendárních sládcích, o vztyčení sochy Čechie v prostorách pivovaru, o největší hospodě v areálu pivovaru, o unikátním kmenu kvasinek, které Staropramen kultivuje již od roku 1900, nebo o tom, jak pivovarští riskovali své životy, když se snažili ukrýt drahocennou měděnou varnu před nacisty.

Těchto šest vybraných příběhů jsme graficky zdramatizovali, a to zcela jedinečným způsobem, který harmonicky snoubí moderní přístup s historickými prvky, a tvoří tak silnou vizuální metaforu současné značky Staropramen.

Přes omezení, která byla dána tiskovou technologií dynamark, jakými je třeba jednobarevná ilustrace, jsme se snažili o zachování řemeslného zpracování, dbali jsme na detail a dělali vše s láskou a respektem k historii značky. Limitovanou edici plechovek doplňují animovaná videa a propagační materiály jako plakáty či pivní podtácky. Nejlépe si tuto edici vychutnáte v řemeslně krásně zpracovaném, přesto však jednoduchém dřevěném dárkovém boxu.

Těší nás, že jsme dostali možnost jít ještě o krok dál a přivést jednotlivé příběhy ještě více k životu. Ve spolupráci s UPP jsme naše krásné vizuály rozpohybovali a vytvořili jsme sérii šesti animovaných videí.

tagy: Staropramen obalový design design piva obalový design piva ilustrace animace video historie staropramenu case study

Může se vám také líbit:

Ode to Borsodi Ode to Borsodi
1.11.2019

Ode to Borsodi

The Hungarian favourite beer Borsodi went through a complete make-over

více
Identity for growth Identity for growth
21.10.2019

Identity for growth

Cocoon had a great pleasure to create an A-to-Z identity for its closest partner in business, the Grouport investment fund.

více
Est. in 1869, Celebrated in 2019 Est. in 1869, Celebrated in 2019
15.8.2019

Est. in 1869, Celebrated in 2019

Staropramen celebrates its 150th anniversary.

více
let's connect
Loading...