Cocoon
Blog
6.4.2018

Martina Olbertová, brand strategist a CEO konzultační agentury Meaning.Global, navštívila Cocoon, aby vznesla otázku „Jaký to má význam?“; otázku, která stojí v základech každé značky a předjímá její úspěch či selhání.

Sémiotika se zabývá studium znaků a symbolů a tím, jak společně tvoří význam. Odborníci, kteří se věnují sémiotice, se zajímají o to, co lidé skutečně oceňují a vnímají na základě svých zkušeností. Jak říká Martina, „sémiotici analyzují viditelnou vrstvu (komunikaci), aby se dozvěděli o té neviditelné (kultuře)".

A co to má společného s brandingem? Ukazuje se, že mnoho společností ve svých marketingových strategiích stále opomíjí důležitost tvorby významů. Často své produkty a značky „prodávají“ v reklamách, k nimž se jejich zákazníci nedokážou vztáhnout nebo jim prostě nerozumí. Takováto pochybení, jichž se oprávněně děsí každý marketér i píárista, jsou bohužel poměrně častým jevem.

Martina jako komerční sémiotik pomáhá značkám nalézat význam a smysl ještě před tím, než se pustí do jakékoliv kreativy, ať už reklamy nebo nového designu. Cílem je pomáhat firmám v dnešním konstantně proměnlivém světě neodtrhnout se od reality spotřebitelů a zůstat pro ně relevantní .

Sémiotika nám pomáhá lépe porozumět tomu, co je běžnou a přirozenou součástí našeho tvůrčího procesu. Ať už řešíme jakýkoliv – brandingový, designový, marketingový – projekt, nesmíme zapomínat, že lidé konzumují produkty a značky na základě významů, které nesou. Lidé chtějí kupovat věci, které jsou v souladu s jejich hodnotami, potřebami a názory. A naší odpovědností coby tvůrců je zajistit, aby tomu tak bylo.

tagy: Creative breakfast cocoon
sdílejte:
zobrazit vše

Může se vám také líbit:

Milan Design Week 2018

Milan Design Week 2018

Cocoon vyrazil za inspirací na Milan Design Week 2018

více
Vylepšená realita

Vylepšená realita

Virtuální a rozšířená realita neznají téměř žádné limity a zároveň mají neomezené množství využití.

více
Staropramen sítotiskem

Staropramen sítotiskem

Některé designy si zaslouží víc než být jen obal

více
let's connect
Loading...