Cocoon
Blog
6.4.2018

Martina Olbertová, brand strategist a CEO konzultační agentury Meaning.Global, navštívila Cocoon, aby vznesla otázku „Jaký to má význam?“; otázku, která stojí v základech každé značky a předjímá její úspěch či selhání.

Sémiotika se zabývá studium znaků a symbolů a tím, jak společně tvoří význam. Odborníci, kteří se věnují sémiotice, se zajímají o to, co lidé skutečně oceňují a vnímají na základě svých zkušeností. Jak říká Martina, „sémiotici analyzují viditelnou vrstvu (komunikaci), aby se dozvěděli o té neviditelné (kultuře)".

A co to má společného s brandingem? Ukazuje se, že mnoho společností ve svých marketingových strategiích stále opomíjí důležitost tvorby významů. Často své produkty a značky „prodávají“ v reklamách, k nimž se jejich zákazníci nedokážou vztáhnout nebo jim prostě nerozumí. Takováto pochybení, jichž se oprávněně děsí každý marketér i píárista, jsou bohužel poměrně častým jevem.

Martina jako komerční sémiotik pomáhá značkám nalézat význam a smysl ještě před tím, než se pustí do jakékoliv kreativy, ať už reklamy nebo nového designu. Cílem je pomáhat firmám v dnešním konstantně proměnlivém světě neodtrhnout se od reality spotřebitelů a zůstat pro ně relevantní .

Sémiotika nám pomáhá lépe porozumět tomu, co je běžnou a přirozenou součástí našeho tvůrčího procesu. Ať už řešíme jakýkoliv – brandingový, designový, marketingový – projekt, nesmíme zapomínat, že lidé konzumují produkty a značky na základě významů, které nesou. Lidé chtějí kupovat věci, které jsou v souladu s jejich hodnotami, potřebami a názory. A naší odpovědností coby tvůrců je zajistit, aby tomu tak bylo.

tagy: Creative breakfast cocoon
sdílejte:
zobrazit vše

Může se vám také líbit:

V is for Victory. And Vilnius.

V is for Victory. And Vilnius.

Read our Creative Director’s diary from the Vilnius visit as Chairwoman of The NAPA Baltics Awards.

více
Milan Design Week 2018

Milan Design Week 2018

Cocoon vyrazil za inspirací na Milan Design Week 2018

více
Vylepšená realita

Vylepšená realita

Virtuální a rozšířená realita neznají téměř žádné limity a zároveň mají neomezené množství využití.

více
let's connect
Loading...