Cocoon
Blog
23.8.2017

Vinařství je po staletí nedílnou součástí mnoha kultur, a když se řekne vinařský um a dovednosti, většina lidí si představí „stáří a moudrost“. Skupinka mladých lidí z Moravy se však rozhodla tenhle stereotyp nabourat.

Pro spolek Mladí vinaři je kvalitní víno nejen prací, ale především životní vášní. Jeho členové nezávisle na sobě vyrábějí vlastní vína, přesto si ochotně pomáhají, sdílejí know-how a jeden od druhého získávají důležité informace i zpětnou vazbu. Tento nestandardní způsob spolupráce odlišuje „Mladé“ od starších generací vinařů a je také jedním z hlavních důvodů založení spolku, pro který jsme vytvořili identitu.

Než se grafický designér pustí do prvních návrhů vizuální prezentace sdružení, spolku a vlastně jakékoliv značky, musí nejprve pochopit základní hodnoty, na nichž spolek stojí. O logu a dalších prvcích identity může začít přemýšlet až následně. I proto naše spolupráce s Mladými vinaři začala workshopem, který spolku pomohl zjistit, kým doopravdy je. V rámci různých cvičení a úkolů jsme Mladým vinařům pomohli zamyslet se nad pravou podstatou jejich identity. Z workshopu vzešly základní pilíře značky: mládí, sounáležitost, zkušenosti a moravské vinařství, které jsme pak společně rozvedli do klíčových atributů, charakteru, tonality a nezbytné esence značky, která "mění moravské vinařství“. A to byl ten moment, kdy jsme teprve mohli začít práci na nové vizuální identitě. Vytvořili jsme tři odlišné koncepty, přičemž všechny vyjadřovaly mladého ducha sdružení a touhu dělat věci jinak, po svém.

Mladí vinaři se ztotožnili s návrhem, který přijímá vinařskou tradici, ale zároveň z něj vyzařuje i mladistvá energie. Styl ilustrací, jako doplňkový prvek identity, je pak takovým spikleneckým mrknutím, že je důležité nebrat všechno smrtelně vážně, ale užívat si to, co děláme, čímž perfektně vyjadřuje myšlenku a poslání sdružení.

Menší lokální značky jsou pro nás stejně zajímavou výzvou jako velká jména na trhu. Vedle partnerů, jejichž vize spolupráce je překvapivě blízko našemu Let’s CO, jsme v Mladých vinařích našli přátele, dodavatele výborného vína a báječné hostitele víkendových výletů na jižní Moravu. Spolupráce se spolkem Mladí vinaři nám opět potvrdila, že vždy musíme nejprve poznat sami sebe, své vášně a motivace. Jedině tak dosáhneme toho pravého úspěchu.

 

tagy: Design brand positioning creative ideas brand strategy kreativita víno
sdílejte:
zobrazit vše

Může se vám také líbit:

Andreea Bora a By Design

Andreea Bora a By Design

O kreativitu je třeba podělit.

více
V kuchyni Kaspen/Jung von Matt

V kuchyni Kaspen/Jung von Matt

Lester Tuller - kreativní ředitel a matador české reklamy - s námi nedávno posnídal. A rovnou se i podělil o to, jak, proč a které kampaně Kaspen/Jung von Matt patří k těm nejúspěšnějším.

více
CO stojí za změnou naší identity

CO stojí za změnou naší identity

Jak už to tak po dvaceti letech bývá, přišel čas na změnu.

více
let's connect
Loading...