Cocoon
Blog
17.11.2016

Na Mezinárodním fóru udržitelného podnikání 2016 jsme měli workshop o tom, jak najít společensky odpovědnou identitu. Fórum spolupořádala platforma Byznys pro společnost, náš klient, se kterým spolupracujeme na několika projektech.

Téma: Společenská zodpovědnost firem (CSR)

CSR by měl být stavebním kamenem obchodní strategie každé firmy a organizace. Jak manažeři, tak i zaměstnanci by se měli účastnit budování strategie CSR.

Jiří Votruba – odpovědná značka

Jiří Votruba, náš managing partner, poukázal na obrovský potenciál firemní odpovědnosti. Podle něho společensky odpovědné aktivity mohou pozitivně ovlivňovat strategii značky.

„Lidé chtějí transparentní firmy, které mají odpovědnost jako součást své DNA. CSR musí být relevantní, originální a v souladu se značkou,“ objasňuje Jiří.

„Správně nastavená značka je, když esence značky odráží konání dobra. Navíc by značka měla říkat, jak změnit svět, ne svůj byznys. Důležitá je však autenticita a upřímnost,“ dodává a ukazuje příklad firmy Always. Ta v kampani "Like a girl" podpořila mladé ženy během puberty, kdy bývá jejich sebevědomí na nejnižším bodě.

Jakub Plášek – CSR a esence značky

Podle Jakuba Pláška, strategického plánovače Cocoonu, je značka souhrn žádoucích významů a veškerých zkušeností. „Důležité je poznat cílovou skupinu a význam značky. Existují mnoho postupů - strategické workshopy nebo různé formy marketingových výzkumů. Je důležité si předem říct, co má značka znamenat,“ radí Jakub.

„Poměrně často používáme vizuální metafory, které nám pomáhají efektivně a nenáročně popsat hodnotová a významová teritoria značky. Je to zkratka do podvědomí, jež usnadňuje pochopení skrytých významů. Ty se totiž mnohdy obtížně popisují slovy,“ vysvětluje Jakub a ukazuje na konkrétním příkladu našeho klienta Nadace Via.

"Archetypy značky neboli univerzum rolí představují „hluboké potřeby“ jednotlivých cílových skupin. Brand archetypes jsou důležité při definování positioning značky. Pomáhá odlišit se od konkurence, určují roli značky a vztah ke spotřebiteli. Vyprofiluje značku a nastaví tonalitu komunikace,“ vysvětluje Jakub.

Zuzana Keményová – Tipy z praxe

Zuzana Keményová z Economia prozradila několik tipů, jak psát tiskové zprávy, které novináře zaujmou. „Nejvíc si dejte záležet hned u předmětu. Nikdy tam nedávejte věci jako Tisková zpráva nebo Vážená paní, vážený pane. To váš mail skončí ihned v koši nebo ve spamu,“ podotýká Zuzana.

„Někteří mi posílají tiskovou zprávu už předem připravenou pro tisk do novin. Myslí si, že mi tím usnadní práci a tím spíš si vyberu jejich tiskovou zprávu ke zveřejnění. Takhle to ale nefunguje. My máme zakázáno něco takového otisknout, aniž bychom s daným člověkem byli v kontaktu aspoň přes telefon. Musíme si totiž veškeré informace ověřovat,“ vypráví specialistka na CSR.

A co vy a vaše firma? Jak se stavíte k CSR? Máte nějakou oblíbenou značku, kde je CSR podle vás správně zmáknutá?

tagy: Branding Jakub Plášek brand strategy a positioning visual identity
sdílejte:
zobrazit vše

Může se vám také líbit:

Stories Carved in Wood

Stories Carved in Wood

Whenever Cocooners get an opportunity, they can’t be stopped from crafting beautiful things.

více
Design Sprint Workshop

Design Sprint Workshop

Praktické využití Design Sprintu

více
Milan Fuorisalone Revisited.

Milan Fuorisalone Revisited.

Cocoon got inspired at Milan Design Week 2019

více
let's connect
Loading...